Kursy języka angielskiego w Łodzi
Angielski 4 razy szybciej.
Szkoła języków obcych Metodą Callana
Kursy języka angielskiego metodą Callana – na czym to polega?
Najbardziej istotną cechą wyróżniająca kursy angielskiego Metodą Callana od innych sposobów nauki tego języka jest fakt, że na tych zajęciach student mówi i słucha czterokrotnie więcej, niż na kursach stosujących tradycyjne metody nauki języka angielskiego. Podczas lekcji języka obcego tradycyjnymi metodami student usłyszy zaledwie około 3000 słów, podczas gdy na naszych zajęciach będzie to aż około 12600 angielskich słów na godzinę! Dzięki takiemu wykorzystaniu czasu, nauka angielskiego na kursie prowadzonym zgodnie z Metodą Callana zachodzi w tempie około czterokrotnie szybszym, niż nauka przy wykorzystaniu tradycyjnych metod. Intensywne wykorzystywanie czasu podczas zajęć zapobiega znużeniu i zmusza studentów do pozostawania cały czas w koncentracji. Natężenie uwagi i szybkie tempo konwersacji są kluczowe w procesie nauki języka: spiker w radio czy telewizji, lub aktorzy filmowi nie zaczną przecież mówić wolniej tylko dlatego, że ktoś nie nadąża ze zrozumieniem. Każdy, kto pragnie biegle porozumiewać się w języku angielskim musi nauczyć się rozumieć ten język ze słuchu z minimalną prędkością 180 słów na minutę.Język angielski – prędkość konwersacji
Wspominana już wyżej szybkość, z jaką lektorzy wypowiadają słowa do studentów jest ważną cechą charakteryzująca naukę angielskiego na kursach Metodą Callana. Obliczono, że na tych ostatnich lektorzy mówią z tempie około 210-240 słów na minutę, a więc czterokrotnie szybciej niż w tradycyjnych metodach. Oczywiście studenci nie od początku rozumieją każde wypowiedziane do nich słowo, jednak dość szybko zaczynają wychwytywać zrozumiałe angielskie słowa, frazy i zdania. Przypominamy, że każdy może sprawdzić, jak to działa – oferujemy bezpłatne lekcje próbne, bez ryzyka i zobowiązań.
Dlaczego tak ważne jest, by mowa lektora była odpowiednio szybka? Ta prędkość ma zasadnicze znaczenie jeśli chodzi o dostosowanie ucznia do późniejszego, samodzielnego korzystania z anglojęzycznych źródeł przekazu, takich jak radio, telewizja czy kino. Czytać, pisać, a nawet mówić każdy z nas może z charakterystyczną, wygodną dla siebie prędkością, natomiast nie mamy wpływu na tempo wypowiadania się osób w mediach. To jednak dopiero pierwsza zaleta szybkiego tempa konwersacji. Druga jest nie mniej istotna: dzięki wysokiej ekspozycji na język student w czasie każdej godziny lekcyjnej i w ciągu całego kursu ma znacznie większy – bo częstszy – kontakt z językiem obcycm, niż podczas nauki angielskiego na kursie tradycyjnym. Słyszy więcej wypowiedzi w tym języku, i znacznie częściej sam się w nim wypowiada, co oznacza dużo efektywniejsze wykorzystanie czasu przeznaczonego na naukę. W przeciwieństwie do innych kursów angielskiego w dobrej szkole językowej Metodą Callana studenci nie mogą sobie pozwolić na nieuwagę, bo nigdy nie wiadomo, kto zostanie zapytany przez lektora w następnej kolejności.
Skuteczność kursów
Nauka języka angielskiego na kursie Metodą Callana opiera się w znacznej mierze na zadawaniu pytań przez lektora i udzielaniu natychmiastowej, niejako automatycznej odpowiedzi przez studenta, który nie ma czasu na nieefektywne i żmudne tłumaczenie w głowie pytania na język ojczysty, i ponownego przekładu odpowiedzi na język angielski. Rozumienie i mówienie po angielsku staje się takim samym automatyzmem, jak mówienie i rozumienie języka ojczystego. Dzięki ciągłej ekspozycji na język angielski podczas lekcji nie ma czasu na gawędzenie po polsku, co na tradycyjnych kursach języka angielskiego jest dla studentów wielkim złodziejem czasu i rozpraszaczem. A jasne jest, że złodziej czasu to to samo co złodziej pieniędzy – nikt przecież nie płaci szkole językowej za możliwość rozmów w języku ojczystym. Każdy lubi mieć świadomość, że wydał pieniądze dobrze, na dobry kurs angielskiego w dobrej szkole językowej. Na kursie angielskiego Metoda Callana ta świadomość opiera się na oszczędności: zamiast płacić za osiągnięcie pewnego poziomu języka przez 4 lata, płacą Państwo tylko za jeden rok nauki.
Radzimy sobie z nieśmiałością
Kolejną cechą charakterystyczną nauki angielskiego zgodnej z Metodą Callana, uchodzącą za jedną z ich najważniejszych zalet, jest pokonywanie nieśmiałości studenta. Obawa przed mówieniem wśród osób uczących się języka obcego jest czymś naturalnym i powszechnym. Metoda Callana opiera się jednak w znakomitej większości na pracy ustnej (95% lekcji), polegającej na zadawaniu pytań i dawaniu na nie natychmiastowych odpowiedzi. Student jest zmuszony do odpowiadania już na pierwszej lekcji (oczywiście na miarę swoich możliwości), i w ten sposób, widząc i słysząc siebie samego mówiącego w sposób kompetentny, szybko pokonuje swój lęk. Co ważne, na kursach w nasej szkole językowej każdy student uczący się angielskiego ma przeznaczoną dokładnie taką sama ilość czasu co inni studenci. Zapobiega to powstawaniu zjawiska typowego w innych, tradycyjnych metodach nauki języka angielskiego polegającego na tym, że studenci bardziej odważni i czujący się pewniej, lub po prostu bardziej rozmowni, dominują czas przeznaczony na konwersację, podczas gdy reszta grupy tylko siedzi w milczeniu i słucha. Nasza szkoła językowa to miejsce, w którym po angielsku mówią nawet milczki!
Skupienie podczas lekcji
Podczas nauki na tradycyjnym kursie języka angielskiego student przyswaja wiedzę jedynie przez 15 sekund każdej minuty, a przez resztę czasu pozostaje w rozproszeniu, patrząc przez okno, myśląc o tym co zrobi po lekcji, spoglądając na zegarek, itd. Studenci uczęszczający na kurs języka angielskiego Metodą Callana są zmuszeni do skupienia uwagi, a więc słuchania i mówienia przez 60 sekund na minutę (czyli 4 razy więcej, maksymalnie), ponieważ grupa jest cały czas bombardowana pytaniami zadawanymi po angielsku przez lektora, który oczekuje natychmiastowej odpowiedzi (po angielsku) od wybranej losowo osoby. Kto nią będzie tym razem? Wie to tylko lektor.
Dzieci – mistrzowie nauki języka.
Naśladujemy je. Naturalna kolejność poznawania języka: ucho, usta, oko, ręka. Mnóstwo osób poświęca nauce języka obcego po kilka, kilkanaście lat swojego życia i po tym czasie ze zdumieniem odkrywa, że nadal, mimo uczęszczania na kursy do różnych szkół językowych, nie potrafią porozumiewać się w języku angielskim w zadawalającym, komunikatywnym stopniu. Jest to o tyle dziwne, że dzieci na początku szkoły podstawowej – a więc po 6-7 latach nauki swojego ojczystego języka (choć w rzeczywistości znacznie wcześniej) – znają ten język bardzo dobrze i biegle się nim porozumiewają. Dlatego proces nauki języka angielskiego na kursach Metodą Callana odzwierciedla naturalną człowiekowi kolejność przyswajania języka. W dobrej szkole języków obcych najpierw więc się z językiem angielskim osłuchujemy – podobnie jak dziecko najpierw słyszy język rodziców (ucho), następnie sami zaczynamy mówić (usta), dopiero potem spotykamy się z pismem (oko) by wreszcie zacząć pisać (ręka). A zatem ucho – usta – oko – ręka to etapy nauki, które na całym świecie przechodzą tysiące uczniów na kursach języka angielskiego Metodą Callana. Poprzez słuchanie i powtarzanie wyrazów i fraz uczą się słownictwa w dokładnie taki sam sposób jak w dzieciństwie, a poznane przez siebie słowa wykorzystują na piśmie dopiero po opanowaniu ich wymowy. Jest to bardzo istotne, ponieważ charakterystyczne dla tradycyjnych metod nauki języka angielskiego odwrócenie naturalnej kolejności uczenia się powoduje liczne, niepotrzebne i trudniejsze do opanowania na późniejszych etapach nauki problemy z wymową.
Dobra / prawidłowa wymowa a nauka angielskiego
W trakcie nauki języka angielskiego na kursie Metodą Callana dobra wymowa uczniów jest jednym z priorytetów nauczyciela, a wymowa błędna jest natychmiast poprawiana przez lektora. Dzięki temu błędy nie utrwalają się, a studenci od samego początku mówią poprawnie.System powtórek ugruntowujący wiedzę
W naszej szkole języków obcych na kursach języka angielskiego posługujemy się specjalnie opracowanym systemem powtórek, co zapobiega ulatnianiu się raz zdobytej wiedzy i sprawia, że raz opanowane angielskie słowa i zwroty nie zostają po jakimś czasie zapomniane.